Pages

Monday, November 15, 2010

tidak perlu rasa gelisah .

Bismillahirahmanirrahim.

Allah Azza Wa Jalla telah berfirman :

Ertinya : "..Sesunggunya Allah menyukai orang-orang yang bertawakal." (Surah Ali Imran : 159)

Segalanya bermula dengan rasa bertawakal dan tawadhuk pada Allah..
Sedang diriku merasa risau dan resah akan anggapan semua pihak, aku terdiam menangis. memeluk birai katil.. menutup mata dan membayangkan Allah seolah-olah melihatku..Aku menginginkan Allah mendengar permintaanku,memelukku.. Dia ada, Dia ada, Dia ada..

Kaki melangkah longlai, berwudhuk dan mendirikan solat.. Alhamdulillah, di beri peluang berdoa.. Air mata mengalir lagi.. by unconcious mind, its uncontrolled..

persoalan: asal nak nangis sampai melalut?

Allah berfirman, ertinya : " Berdoalah kamu kepada-Ku nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu." (Surah Al Ghafir : 60)

see!
perasan tak, macam setiap benda tu, ada je petunjuknya.
jadi, saya decided, janganlah disebabkan perkara dunia yg tempe remeh ini, ramai dari kita, terus melalut tanpa hala tuju.
InsyaAllah, dengan tekad dan azam, betulkan diri, kita positive je la.
*give me some sunshine, give me some rains..



                                                       shah alam, malaysia.

harap saya tersenyum sepanjang kehidupan dengan keredhaan Allah.
simplest is among the simple.
salam, majHR 2010 .

0 tazkiyah & taujih: