Pages

Thursday, March 17, 2011

strong, stronger, strongest !

Bismillahirhmanirrahim.
Assalamualaikum w.b.t.


"Trials of life upon me,are more precious than diamonds and gold
Tested with fire I may be,
but I know I’ll come out stronger in this world"

15Mac2011.takperlu terkejut saya dah berada di INTEC.cuti yang masih panjang terpaksa diburn dek latihan-latihan yang membakar lemak di artery serta vein. mungkin pak guard dan mak guard terpaksa cover kemachoan mereka berdua apabila disergah saya jam 10 malam. hehe. saya pun wat donno je.(dalam hati "Ya Allah,janganlah aku dipanggil, janganlah,janganlah). biasalah, benda yang taknak tulah selalu yang dapat. mungkin muka tak cukup suci untuk lepas dr pak guard.

pak guard: dik dik dikkkk..
mak guard: dari mana? kenapa datang malam-malam ni?
saya: dari kampung pisang lepas jumpa kak limah. saya dari rumah, balik cepat sebab ada latihan PSSCPUH. start esok kat park depan. saya duduk blok 3 tingkat 5.
setelah beri semua laporan nampaknya mereka masih belum puas hati.
mak guard: rumah kat mana? tak kesian ke,mak awak, ayah awak belum habis rindu lagi. cuti panjang, cepat dah kena tinggalkan. hm takpelah, baik-baik jaga diri.
aik? -.-"
pak guard: nanti daftar kat Cemara bg siapa yang stay.
saya: saya dari johor, ok terima kasih. InsyaAllah. Assalamualaikum..

ayah. una sayang ayah.
sebak.memang sebak.siapa yang sanggup?
dari dalam bas lagi dah feeeelinggg siap lap air mata pki selendang ala-ala sweater, cover. harap orang sebelah tak nampak. buat malu je.kememe. cuti 10 hari yang diberi Intec saya hanya gunakan 4 hari shaja dirumah. Apa-apa pun, Alhamdulillah. Masih ada peluang untuk jumpa keluarga. Tapi ayah ibu, should I do this for you? should i leave you? should I not spare my time with you? should I? 

Who should I give my love to? My respect and my honor to
Who should I pay good mind to? After Allah And Rasulullah.
ayah ibu. mungkin dalam jalan una menuntut ilmu ini membuat kita jarang berjumpa, jarang bermesra, jarang bersua muka. tapi anakmu yang kuat menangis ini, yakin! jalan ini lah yang akan memberi kebahagian kita bersama. semoga jalan ini juga dpat membantu ayah ibu di dalam kubur nanti jika ditanya tentang tanggungjawabmu terhadap anakmu ini. semoga jalan ini dapat membantu ayah ibu menuju ke syurga yang hakiki bertemu dengan Allah kerana anakmu ini. Aku berharap Ya Allah, Ya Tuhan. Walaupun hanya menghdiri kelas mempertahankan diri, aku yakin ini adalah usahaku untuk melindungi diri, maruah dan hartaku.InsyaAllah.YAKIN.

Jadi latihan sebelah malam dijalankan di Dataran Shah Alam. seperti biasa, jam 6 lebih selepas dinner kami beramai-ramai berjalan kaki ke sana.emmm i mean,dengan teksi. Biasanya, kami bungkus makanan dan makan di laman masjid beramai-ramai.setelah itu wudhuk di angkat, azan berkumandang,dan terus berjalan menuju ke dalam masjid. how this scene make me more spiritual again and again.bila melihat ramai yang berjemaah, Alhamdulillah. Seandainya suatu hari nanti aku memiliki peluang untuk mendidik anak-anak lelakiku untuk mencintai masjid seperti Nabi Muhammad s.a.w. Segala pujian hanya untukMu ya Allah. Berikanlah kami anak yang soleh dan solehah. Amin.

Masjid Shah Alam - kala malam bulan mengambang.

Jam 8 kami berkumpul dipadang setelah menunaikan solat Maghrib. again, punctuality.Hari ni setiba di padang,tazkirah maghrib jelas didengari melalui sepaker masjid yang dipasang ke luar.sengaja saya berlari-lari anak before warm up untuk mendengar setiap bait-bait kata penceramah tersebut. "yang paling mulia disisi Allah antara kamu adalah orang yang paling bertakwa" (Al-Hujurat:13). Semoga kita tergolong dalam golongan itu. Amin.

ada lagi, Allah sudah menetapkan jalan jalan rezeki bagi hambaNya. maknanya, Allah dah tetapkan jika ayah kita seorang cikgu, rezekinya melalui gaji menjadi cikgu,begitu juga jika kita seorang usahawan, kita mendapat rezeki dari Allah melalui pekerjaan yang halal yang kita laksanakan. Amanah terhadap pekerjaan dan menyalurkan rezeki tersebut di jalan yang Allah perintahkan sperti menanggung anak, isteri, ahli keluarga, menolong fakir miskin, etc. melaksanakan yang disuruh & meninggalakn yang dilarang - takwa :)

Kasih sayang seorang teman
"hari ni hari awak, esok mana tahu kita pulak yang kena." sweet nya andai ayat diatas dapat dituturkan untuk seorang sahabat yang dikasihi.saling tolong menolong dan ingat mengingati. Kasihan pun ada melihat rakan-rakan yang tak dapat pulang ke kampung halaman bertemu ayah ibu mereka. Sabahan dan Sarawakian. besar pengorbanan yang dilakukan. semoga hasilnya juga memuaskan. saya tahu awak kuat Hastanti, Mariati dan Natalea! saya pinjam kekuatan awak semua. jangan homesick lagi, kita sekeluarga :)

2010. 11m10 = family

I only want the things
You know is best for me
I’d gladly sacrifice
If that’s what You decree
I would break and
Mourn in eternity
Perish into the sea
If that’s what You want for me.

trials of life - Sami Yusuf.

médico y un ingeniero.
salam, majHR 2011.

1 tazkiyah & taujih:

masitah omar said...

husna,sabar ye..drpd jiran di bawah..(^-^)